lördag 13 juni 2009

Star Trek (2009)


Den här rullen passar väl egentligen inte in här, så det får bli en kortis. För jag gillade den.

Jag kan nog inte påstå mig vara en trekkie, men jag ser gärna Star Trek. Jag tröttnade kanske lite när Voyager kom och har väl inte riktigt följt med efter det. JJ Abrahams film är en "reboot" av hela franchisen och jag är lite nyfiken på hur de hårdaste trekkisarna tagit emot detta. Själv är jag nog precis rätt målgrupp: Har tillräckligt med koll på Star Trek för att kunna uppskatta lite interna skämt men har ingenting emot att de river upp och skakar loss lite av det gamla dammet. Storymässigt är det väl egentligen lika mossigt som vanligt, romulaner från framtiden som är arga på Spock, samtidigt som vi får följa Kapten Kirk och co under den första tiden som rekryter. Det är inget speciellt, men hyfsat engagerande, välspelat, snyggt filmat och de två timmarna swischar förbi på nolltid. Men det jag är mest förvånad över är att jag inte kände igen Erik Bana. Överhuvudtaget.

Inga kommentarer: