onsdag 17 december 2008

Appropå dumma kommentarer....

Jag läste precis freds inlägg här där en person fäller en ganska dum kommentar till _trailern_ för en film som Fred har producerat. Jag kom då att tänka på en av mina favoritkommentarer någonsin från Imdb:

En tysk användare fick se en sneakpreview på den amerikanska remaken på japanska skräckisen Dark Water och kläcker ur sig följande brillianta ord:

"This film is way better than the original, there's no question what so ever about that. The story stays the same, more or less. The atmosphere is so much better than that of the original. The acting is amazing. The camera-work and the screenplay are much better and the effects as well as the score are superb.

Now this is logical, as the actors and everybody else involved had a better education and the budget was much higher."

Jo, för så är det ju. Alla inblandade var givetvis bättre utbildade och budgeten var högre. Då _måste_ det ju vara bättre, eller hur? Logiskt.

6 kommentarer:

Peter sa...

Vore tyskens kritik ironisk skulle det vara kul, men så är väl troligtvis inte fallet och då känns det mer sorgligt. Filmer med ansenlig budget är enligt mig själv oftast sämre än de med magrare.

Personligen avskydde jag remaken, men originalet är väldigt bra. Någon stämning existerade väl knappt ens i jänkarnas version?

Jocke Andersson sa...

Han är fullt allvarlig och pratar bla i sin kommentar om att man ska inte dissa en film direkt bara för att det är en remake....

Jag tyckte remaken var ok, problemet var mest att man tagit bort all skräck,, det var mer ett drama nu. Sen så hade jag rätt låga förväntningar...

Jack J sa...

Haha. At amerikanerne skulle ha en bedre uddannelse/utbildning end japanerne er virkelig morsomt! I sammenligning kan den amk uddannelse vel sammenlignes med den 3. verdens.

Fred Anderson sa...

Jag skrev en liten kommentar till Stangboy94, som skrev den fina kommentaren på YouTube, och detta fina svaret fick jag tillbaka:

"njadixon, the retarded smelly foreigner

fuk you, you stupid fuking pussy ass mother fucker!! Go fuk your mama you fuking bitch!!! I am not a republican or democrat you foreign faggot!!! Talk shit huh, since your so brave behind a computer, I dare you to come and say that in front of my face you pussy. All of you foreigners are big smelly fuking pussies that need the USA to protect your sorry asses. You stupid little dick ,shit head pussy ass pimple face prick!!! Don't start shit with me, cuz you will get fucked, big time!! GOT IT!!!!! FUKIN PUSSIE ASS BITCH!!!"

Som poesi!

Jack J sa...

And they wonder why the world doesn't like 'em. LOL.

Haha. Virkelig morsomt i alt sin sørgelighed. Mandens burde gå lidt længere i skole og lære at skrive bedre engelsk i stedet for at spilde sin tid på at svine folk til. Oh well.

Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?