söndag 14 december 2008

På sistone...

Det har inte setts på så mycket film den sista tiden, mycket pga firmafester och sådant som har en tendens att äta upp ens tid. Att jag sen gett mig in på den suveräna tv-serien Dexter gör ju inte saken bättre. Men förtrösta inte, saker är på gång. Jag har lite mera Bruno Mattei inplanerat, senaste animerade Resident evil filmen, den underbara Italienska Alienkopian Alien 2 : On Earth plus lite annat.

Jag har iofs sett Hellboy 2, men den var alldeles för bra och mainstream för att bli recenserad här. Jag kan dock säga att om man gillade ettan så ska man se tvåan. Del Toro är en mycket bra regissör och filmen är oerhört snygg att se på, samt konstant underhållande.

Så, håll ut.

Edit: Det kommer även att komma en bokrecension inom kort. Max Brooks World War Z, som är skriven som en serie intervjuer av de som överlevde en gigantisk zombieepidemi som lamslog hela världen. Har läst kanske halva och den är mycket bra än så länge.

2 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Dexter var skitbra tills att något miffo avslöjade en viktig twist! Så jag har inte klarat av att se klart den tyvärr. Men det var utmärkt medan det varade.

Alien 2 är fantastisk. Den blir faktiskt bättre ju fler gånger man ser den.

Repoman sa...

Dexter did it.