lördag 18 april 2009

Sightseeing i Italien

Såhär är det:

I slutet av Maj åker jag och flickvännen till Italien för 5 dagars vistelse i Rom. Givetvis så börjar skräckfilmsfreaket inom mig bubbla och jag känner att jag givetvis måste besöka lite kända platser etc. Profondo Rosso är gjutet, jag vill ha min Contaminationdvd signerad av Luigi Cozzi...

Men, jag är ute efter tips. Vilka platser skulle ni som läser den här bloggen rekommendera? Jag skiter alltså fullständigt i fontänen i La Dolce Vita. Det jag är ute efter är platser som är riktigt coola som huset i Burial ground eller grotta i Alien terror. Ge mig lite sköna tips tack, inte alltför långt från Rom.

6 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Rucklet med de skrattande fönstrena i filmen med samma namn ska visst stå kvar på sin plats, komplett med målade munnar och allt. Frågan är bara vart!

Jocke Andersson sa...

Ett mycket bra förslag, men Det ligger 44 mil från Rom... lite för långt bort kanske...

Jocke Andersson sa...

Huset i Burial ground ligger utanför Rom... måste kolla upp :)

Fred Anderson sa...

Burial Ground-huset MÅSTE du besöka! Det är en helig plats!

Fred Anderson sa...

Italien måste vara ett perfekt land, det består både av "It" och "Alien"!!!!

Patrick B sa...

Det eneste jeg gjorde I roma, som var filmrelatert var å ta en tur på profondo rosso. Men det anbefaler jeg absolutt. Luigi Cozzi var veldig hyggelig :)