torsdag 9 april 2009

Tokyo Gore Police (2008)





Ta en titt på bilderna ovan. Kom igen, titta en gång till. Behöver jag egentligen säga åt er att ni ska se den här?

Det räckte inte? Ok.
Toky Gore Police handlar om Tokyo i en nära framtid, när poliskåren har blivit privatiserad och dess största uppgift är att jaga så kallade engineers, personer som har en sorts parasit i sig i form av en nyckel, som påminner lite om en baby Aylmer faktiskt. De personer som har denna parasit i sig kan återskapa avhuggna kroppsdelar, genom att mutera fram ett vapen av något slag. Herren på bilden överst har alltså fått övre delen av sitt huvud avhugget. Ni får själva gissa vad som hänt killen på bilden längst ner. Den kvinnliga hjältinnan är en av poliserna som blir uppfostrad av polischefen sedan hennes riktiga pappa blivit mördad och det hela är en lång, halvkomplicerad ursäkt för en rejäl jävla orgie i gore.

Nöjda?
Jag kan säga så mycket att detta är producerat av skaparna av Machine girl, en gorefilm som jag uppskattade väldigt mycket i sin enkelhet. Tokyo Gore Police är lite lurigare och flummigare i sin storystruktur, men det rullar på i en bra fart och det finns alltid något snaskigt gore att titta på. Ingen CG här inte, bara fontäner av blod. Fontäner av blod som får halspulsådrorna i Lone Wolf filmerna att verka strypta. Det finns alltså inte en chans att inte bli underhållen av detta spektakel och om du fortfarande inte är övertygad så avslutar jag recensionen med en extra speciall bild. Nu så. Ut med er och se den. Håll utkik efter Tak "Versus" Sakaguchi i en cameo.

2 kommentarer:

Den Lekande Människan sa...

Har Machine Girl hemma - ouppackad. Går och gottar mig åt den. Jag ska bara vänta in rätt tidpunkt och rätt sällskap sedan sätter vi tänderna i den - eller möjligen tvärt om?
Kanske ska man köra en superkväll och se Tokyo Gore Police i direkt anslutning?

Jocke Andersson sa...

Jag kan nog faktiskt lova dig en riktigt trevlig kväll i Gorets tecken om du kör det. :)