torsdag 6 mars 2008

lite blandat

Jag har ju faktiskt sett lite skräp som kanske inte riktigt passar in här eller sånt som jag inte orkar skriva några längre recensioner på.

Stardust. Fantasyfilm baserad på Neil Gaimans roman. Riktigt jävla bra faktiskt. Helt i min stil.

The Attic expeditions. Skum skräckis med vissa Lovecraftinfluenser som tyvärr kändes lite väl tv-filmaktig, även om den hade massor med tuttar och en relativt vuxen plot. Jeremy Combs är dock alltid sevärd, men jag hängde inte riktigt med i storyn.

White noise 2 - the light. Medioker uppföljare till en rätt ok Michael Keaton rysare. Huvudpersonen kan se på folks aura att de kommer att dö snart och försöker stoppa detta från att hända, men det gör bara saker ännu värre. Skräckelementen känns helt malplacerad och det hela känns som en tvpilot.

Ratatouille. Pixar. Vad mer kan man säga? 90 behagliga minuter.

Bourne identity. En sjysst thriller även om jag tycker att de avslöjade "hemligheten" lite väl snabbt. Tv-filmen med Richard Chamberlain var bättre i det avseendet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inhandlade "Smoke and mirrors" av Gaiman på inrådan av en brutta, de du.

Jaha? Å när tänker du recensera Änglagård och Cool Runnings då? Skärp dig!

Jocke Andersson sa...

Smoke and mirrors är väl novellsamlingen va? Tjejen läste den och tyckte den var helt suverän så jag ska läsa den förr eller senare...

När det gäller Änglagård och Cool runnings så... ja, håll andan. ;)

Anonym sa...

Jupp, det är samlingen, har inte läst den än själv heller.

Nähäru, då kvävs jag=)

Anonym sa...

Gaiman är begåvad. Kanske vår tids bästa sagofarbror. Iofs mest läst hans grafiska alster, men i alla fall.

Men när åh när skall de göra film av Good Omens? Och om, kommer det i så fall att bli bra, eller Michael Bay med Martin Lawrence i en irriterande biroll bara för att skojsa till det lite?

Cool Runnings är fö världens bästa sportfilm så är det bara. Möjligen med undantag för Slap Shot.

Förresten vem var det som spelade Bionic Woman i den gamla serien?