torsdag 28 maj 2009

Rom 2009

Orsaken till att det varit ganska lugnt på den här bloggen på sistone är att jag varit i Rom på en liten semester. Här kommer då alltså en liten rapport.

Jag tror faktiskt att jag aldrig varit så kluven till en stad som Rom. Arkitekturen är väldigt vacker, de trånga gatorna är väldigt mysiga. När de inte är fulla med fascistiskt klotter vill säga. Nåja, maten är ju fantastiskt god och glassen likaså. Men nu kommer vi till resans höjdpunkt:


Några av er undrar säkert vad det är för skum gubbe och varför jag ser så nöjd ut... Då kan jag meddela att jag alltså besökt den mysiga lilla butiken Profondo Rosso som drivs av ingen annan än Luigi Cozzi, mannen bakom klassiker som Star Crash, och min favorit: Contamination. Vilket för mig raskt till detta:


Min signerade Contaminationdvd. Och min Luigi Cozzimugg.

(De andra rullarna där är sånt som jag köpte i på marknader i Rom, plus några till som inhandlades på Profondo Rosso. Alla marknadsfilmer kostade mellan två och åtta euro, vilket är heeelt ok, speciellt när man hittade lite sköna rullar som Torso och några gamla maffiarullar från 70talet. Jag hittade tyvärr massor med riktigt rolig och billig film som inte hade någon engelsk text eller tal alls... Zero boys har bara italienskt tal. men den kostade bara två euro så jag köpte den ändå)

Så, snart kommer det några nya roliga recensioner. :)

9 kommentarer:

Weekend Video sa...

Det var fanimej på tiden, jag börjar få skrivkramp, slut på idéer och film att skriva om ;D

Roligt eran resa var trevlig och ser fram emot nytt nu här :D

Fred Anderson sa...

Ja, du vet hur arg jag blir över sådana där fotografier med dig tillsammans med Luigi Cozzi! ;)

Och en Starcrash-mugg!

Vad är det för special med Contamination-dvdn? Nåt skoj extra?

Var Luigi trevlig?

Jocke Andersson sa...

Contaminationdvdn är en specialutgåva från Frankrike som även innehåller Cozzis första film, som jag nu inte kommer ihåg vad heter. INgen av dem har dock engelskt tal eller text, men jag var mest ute efter hans autograf så det gjorde ingenting. Cozzi var väldigt trevlig, fotades gärna och så. Riktigt kul att ha varit där. :)

Jocke Andersson sa...

Just ja, Lizz: Tjejen tog ett foto på mig i Vatikanen på precis samma ställe som prällen mötte Michael ... ;)

Andreas sa...

Nice! Låter som en soft resa på alla sätt.

Fred Anderson sa...

Blev det några fler filmmiljöer då?

Weekend Video sa...

Jocke:
Fan vad coolt!
Nu är jag verkligen avis på dig :D

Patrick B sa...

Kult! Jeg møtte også Cozzi i 2007. Han var veldig hyggelig og signerte alt han hadde tilgjengelig av seg selv. Var du i det lille museet hans?

Jocke Andersson sa...

Patrick: Givetvis! Det var över snabbt, men väldigt kul. Jag trodde aldrig att en sån simpel grej som ett galler från The Church skulle få mig att bli på ännu bättre humör. :)