fredag 11 januari 2008

Guilty pleasures aka Filmer jag gillar som alla andra älskar att hata Del 3

Book of shadows: Blair witch project 2
Här verkar det som att alla kritiker bestämt sig för att hata filmen från början och jag förstår faktiskt inte varför då det är en spännande och välgjord uppföljare som rent ut sagt borde hyllas för att vara en uppföljare som går sin egen väg. Originalet var ett rätt intressant experiment att marknadsföra en lågbudgetfilm som fungerade dels pga att det var en intressant och spännande film för icke åksjuka. Uppföljaren är en film som inte bara driver med kulten kring originalet utan även är en stark skräckfilm i sig. Nu var det dock några år sedan jag såg den, men jag har svårt att tänka mig att jag skulle ha ändrat mig. Dags för en Blair witch double bill!

2 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Jepp, håller med som vanligt och har alltid varit beskyddare till BW2 :) Mycket rolig inledningen och resten är smart och välskriven.

Ettan såg jag en gång. Två gånger kanske. Tvåan har jag sett betydligt fler gånger än så.

Jocke Andersson sa...

Ja, jag förstår verkligen inte hur den kunde bli så totalsågad som den blev. Fast folk kanske förväntade sig en 2 och en halv meter hög häxa som gick omkring i skogen och slaktade tonåringar samtidigt som hon säger en massa coola wisecracks?