onsdag 19 november 2008

Jesus i mitt liv

Jesus Franco, sleazeregissören nummer ett, som jag har ett litet kluvet förhållande till, har vunnit the 2008 Honorific Goya Award vilket är ett rätt respektingivande pris. Spanska Oscarsgalan typ.

Inte illa.

Jag hittade infon här på den här Francobloggen

En artikel på spanska här

Den store Jesus har gett världen mycket. Vi måste tacka honom för de extrema närbilderna på Lina Romays genitalier i Doriana Gray till exempel. Gode gud, hur såg det ut på bio egentligen? Hela bioduken täckt av fingrar som gräver i en fitta. Nu är jag ingen stor porrkonsument direkt, men kan inte minnas att jag någonsin sett ett könsorgan i sån närbild. Tack till Jesus för det.
Nog förtjänar han priset, det är inget snack om saken. 189 regisserade filmer på imdb (vilket antagligen bara är en mindre del av vad han egentligen spottat ur sig. Det fanns vissa år på 70talet när han klämde ur sig en film i månaden... för att inte tala om alla pseudonymer) och 162 manuscreds.

Så ett stort tack till Jesus Franco, Joan Almirall, Rosa Maria Almirall, Rosa María Almirall, Clifford Brawn, Clifford Brown Jr, Clifford Brown, Juan G. Cabral, Betty Carter, Candy Coster, Terry De Corsia, Rick Deconinck, Raymond Dubois, Chuck Evans, Toni Falt, Dennis Farnon, Jess Franck, J. Franco, Jesse Franco, Jess Franco, Jesús Franco, A.M. Frank, Adolf M. Frank, Anton Martin Frank, Jeff Frank, Jess Frank, Wolfgang Frank, Manfred Gregor, Jack Griffin, Robert Griffin, Lennie Hayden, Frank Hollman, Frank Hollmann, Frarik Hollmann, Rick Deconinck in Italy, B.F. Johnson, J.P. Johnson, James Lee Johnson, James P. Johnson, David J. Khune, David Khune, D. Khunne Jr, D. Khunne, David J. Khunne, David Khunne, David Kuhne, David Kunne, David Kühne, Lulu Laverne, Lulú Laverne, Franco Manera, J. Franck Manera, J. Frank Manera, Jesus Franco Manera, Jesús Manera, Jeff Manner, Roland Marceignac, A.L. Mariaux, A.L. Marioux, John O'Hara, Preston Quaid, P. Querut, Dan L. Simon, Dan Simon, Dave Tough, Pablo Villa, Joan Vincent, Robert Zinnermann, Cole Polly in French version, James Gardner. Fast några av de där tillhör Lina Romay. Så går det om man kopierar direkt från Imdb.

Så, nu ska jag gå och köpa en finlatte för dig, Jesus. Skål!

2 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Man får bara gratulera Jesus! :) och det var en ren slump att jag recenserade honom igår!

Karln är så produktiv att det är löjligt!

Tobias Thuresson sa...

Underbar bild på gubben! Borde huggas in på hans grav när han ställer undan tofflorna för gott. Inatt somnar jag till Sadistic Baron Von Klaus tror jag banne mig.