fredag 24 oktober 2008

Doomsday, varv 2.

Jag har precis sett om Doomsday, Unratedversion och har kommit fram till följande saker.

1. Filmen håller för flera visningar, men.

2. Musiken är faktiskt ganska kass och menlös, förutom.

3. Att spela Two Tribes av Frankie goes to hollywood under den slutgiltiga biljakten är fan brilliant.

4. Om alla nu tvingats bli kannibaler, varför finns det så jävla många kor? Det verkar ju inte direkt ha funnits brist på kött...

5. Unratedversionen? Vad är det för extra i den? Jag såg inte en scen som var ny. Inte en sekund. Får kolla upp det. Annars kanske någon kan berätta exakt vad det är.

3 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Jag märkte inte heller något skillnad i unrated-versionen... det måste röra sig om enstaka bildrutor här och där ;)

Jocke Andersson sa...

Men fyra minuter extra... det är rätt många frames att stoppa in här och var... jag ska rota vidare. :)

Fred Anderson sa...

Kan det helt enkelt vara så att vi i europa fick den unratade version från första början? jag börjar misstänka det, eftersom amerikanska recensenter tycker det är så mycket extra gore. Jag menar, filmer var väldigt grafisk i den som gick upp på bio här i Sverige.