onsdag 4 februari 2009

Falsk marknadsföring igen

I oktober recenserade jag Daniel Myricks The Objective, en film som filmbolaget försöker beskriva som en paranormal Predator, men som i verkligheten är mer en paranormal Stalker eller Blair Witch Project om den skrivits av bröderna Strugatskij.

Nu släpps filmen på Blu Ray snart, och då har man lagt med den brillianta frasen: Mörk skräck möter stenhård action i "The Objective".

Nej. Filmbolaget har uppenbarligen ingen aning om hur de ska marknadsföra den här underliga lilla rullen och drar helt enkelt en rövare, vilket är synd då The Objective kanske flummar ut lite för mycket emellanåt och vars förklaringar är utstuderat luddiga, men som ändå är en riktig mysig och spännande film. Det är tråkigt att bolagets egna marknadsföring sänker filmen.

MEN... jag är ändå aningen imponerad över att man vågar släppa den på Blu Ray också då det måste finns betydligt lättare filmer att tjäna pengar på.

Inga kommentarer: