torsdag 29 maj 2008

Ren och skär vrånghet

Det fina med att leva i ett fritt samhälle är att det bara är min åsikt som är den viktiga. Jag använder mig inte av det alltför ofta i det vardagliga livet av rätt enkel anledning, men när det gäller filmvärlden så är det en helt annan sak. Där är mitt ord lag. Jag har en tendens att skita i recensioner, bara en films handling intresserar mig tillräckligt. Å andra sidan så kan jag vägra se en film bara för att någon liten skitsak stör mig. Två exempel:

Häromsistones så hittade jag en film som heter Lost colony - The legend of Roanoke från 2007. Filmen är "baserad" på en sann historia när en hel koloni försvann spårlöst 1587, i vad som nu är North Carolina i Usa. Filmens teori är att det var något övernaturligt som låg bakom. Detta är dock en scifichannelproduktion som blivit totalsågad överallt, men jag vägrar inse detta, även fast Adrian Paul spelar huvudrollen. Jag tycker faktiskt att handlingen är såpass intressant att jag köpt filmen ändå. Jag återkommer med recension.

Nu kommer vi till den raka motsatsen. Filmen Living hell från 2008 handlar om en elak varelse nere i tunnlarna under en gammal militärbas. Klassiskt, ja, och verkar helt ok. Men av någon outgrundlig anledning så har de döpt en karaktär efter Avril Lavigne. General Lavigne. Lägg av. Här träder min vrånghet in och stoppar mig från att någonsin se den.

Jag hade väl egentligen inte så mycket mer att säga här. Det kanske ger en liten inblick i hur det fungerar uppe på mitt loft. Å andra sidan, who cares? :)

4 kommentarer:

Fred Anderson sa...

Jag tycker den verkar ganska trevlig faktiskt, tack för tipset. Ska inköpas så småningom. Hoppas den nu är bra, eftersom grundstoryn är så fantasieggande.

Jocke Andersson sa...

Jag återkommer med recension inom ca en vecka. :)

Peter sa...

Haha, låter definitivt som en bra anledning att inte se filmen, men bortsett från genereal Lavigne verkar filmen verkligen intressant ;)

Jocke Andersson sa...

Vi får se hur länge min vrånghet håller.... som tur är så har jag en hel del rullar som ligger före på listan... :)