måndag 11 augusti 2008

Gode gud vad jag älskar Dvd!

När en film som jag minns som en rätt halvdan Exorcistenkopia verkligen får the star treatment av Code Red. Ovidio G. Assonitis Beyond the door alltså.

The DVD will feature:

16x9 1:85:1 widescreen presentation of the uncut European version

an audio commentary with director Ovidio G. Assonitis and Mondo Digital writer Nathaniel Thompson, moderated by Lee Christian

a second audio commentary with star Juliet Mills, HOSTEL producer Scott Spiegel and film historian Darren Gross

“Englishman In Italy” – a video interview with Richard Johnson conducted by Pete Tombs

“Beyond The Door, 35 Years Later” – a featurette with writer Alex (INCREDIBLE MELTING MAN) Rebar, director Ovidio Assonitis and stars Juliet Mills and Richard Johnson

Länk här

4 kommentarer:

Fred Anderson sa...

trevligt, trevligt! jag har inte sett den faktiskt, men detta är väl den rätta stunden att se den :)

Jocke Andersson sa...

Code red har chansen att bli mitt favoritbolag bland dvdsläpparna. De ger ut härligt udda filmer knökfulla med coolt extramaterial. Intervju med Richard Johnson t ex? Ascoolt. :)

Weekend Video sa...

Såg denna i går. Lite småtrevlig exorcisten-rip. Fast jag såg den på ett japan-släpp jag har och där går den under namnet Diabolica på omslaget.

Jocke Andersson sa...

Jag har inget direkt minne att den var speciellt bra, men extramaterialet.... *dräggel*. Jag är en sån där person so kan köpa flera olika utgåvor av en film bara det är olika extramaterial. :)