tisdag 4 augusti 2009

En sak som stör mig

Detta är ett återkommande fenomen, främst från User comments på Imdb.com, men dyker gärna upp på andra sidor. Kommentarer som:

Worst movie ever, I turned it off after 10 minutes.
Eller:
This is the worst movie i have ever turned off after ten minutes, varpå snubben fortsätter med en lång harang om hur dålig filmen är och sätter en etta i betyg.

Men om man inte ser klar en film så har man fan inte rätt att ge ett omdöme om den heller. Man får möjligtvis säga att den verkade riktigt dålig, men din rätt att såga filmen är noll. Nada. Du ska helt enkelt hålla käften för ingen vill lyssna på en gnällkärring som försöker vara lustig.

Så. Färdiggnällt.

6 kommentarer:

Ninja Dixon sa...

Håller helt med! Jag stör mig också på att folk försöker vara fyndiga och få med en "rolig" rubrik som ska anspela på hur dålig filmen är när de egentligen inte har så mycket att säga om den.

mamoulian sa...

Jovisst, skulle jag stänga av efter 5 minuter är det många toppfilmer som jag fått kassera...

Henrik sa...

Jag har stängt av ett fåtal filmer i mitt liv. Vissa filmer önskar jag att jag hade stängt av. Men ibland vet man bara redan efter en kvart att filmen är dynga. Gnälla får man göra i vilket fall. Det är bra mycket roligare både att skriva och läsa än en självmasturberande 5000-ords "kulturbelevad" recension. Då menar jag förstås inte att "öhh filmen sugerrr" är värt ett jävla öre. Lite får man väl anstränga sig. Äh, jag vet inte vad jag vill säga. Ha det bra.

Ninja Dixon sa...

Tyvärr så vet man inte efter en kvart om filmen är dynga. Det är bara bullshit. Jag ger inget för folk som bara ser början på en film. Okunniga missfoster bara.

Henrik sa...

Jag säger bara: Skeleton Man.

Ninja Dixon sa...

Skeleton Man är helt okey, ja? Du har sett hela? Inget mästerverk direkt, men lagom degig underhållning. "Bättre än Beck" som vi med smak brukar säga.