onsdag 19 augusti 2009

The Triangle (2005)


Kanske egentligen inte något som passar in i den här bloggen, men eftersom den var helt ok så skriver jag några ord om denna scifichannelproducerade miniserie.

Sam Neill spelar en excentrisk miljonär som hyr in huvudpersonerna för att de ska ta reda på hemligheten bakom Bermudatriangeln efter att han förlorat ett stort antal båtar därute. Nu börjar en fyra timmar lång sak med ganska hyfsade scifiidéer om alternativa tidslinjer och andra dimensioner. Allt sånt där som brukar dyka upp i skräplitteraturen men på ett sätt som behandlar sitt ämne med lite respekt. Spänningen hålls uppe under hela vägen och specialeffekterna är faktiskt bitvis riktigt bra, något vi inte är bortskämda med när det gäller Scifichannels egna produktioner. Sevärt alltså.

5 kommentarer:

Weekend Video sa...

Tror jag sett denna faktiskt och den var helt okej vill jag minnas. Vilka är mer med?

Jocke Andersson sa...

Få se nu... Eric Stoltz, Lou Diamond Philips, bruden från JAG, Bruce Davison... pålitliga namn för det mesta.

Weekend Video sa...

Okej, då har jag sett. Om jag inte minns fel så tappade den lite i slutet men är fullt sevärd. Funderade på att köpa den för ett tag sedan men blev aldrig. Jaja, får bli senare det :D

Jocke Andersson sa...

2,49 euro på play när jag köpte den härom månaden. :) Nu har den dock åkt upp till 6.49.

Ninja Dixon sa...

Har haft den länge på dvd, men aldrig orkat längre än den första halvtimmen. Ska göra ett försök till och se om den blir bättre :)