måndag 24 augusti 2009

Gudfadernmaraton

Häromdagen, under min sjukdom, så vaknade jag tidigt, runt sju på morgonen. Relativt pigg var jag så jag tänkte helt sonika att jag slår på en film och lägger mig i soffan vilket brukar vara dödsdömt vid normala tillfällen - Jag sover inom 10 minuter. Jag valde alltså Gudfadern.

Sju timmar senare, med paus för frukost, så är jag klar med del ett och två och tiden har gått så snabbt att det är löjligt. Tack Francis Ford Coppola.

Men den här gången valde jag bort del tre. Pacino och de skådespelare som klarat sig från de tidigare filmerna är lika bra som vanligt, men Sofia Coppola är verkligen raka motsatsen och jag har även svårt för Andy Garcia överlag. Fast jag måste väl ge den en chans till.

4 kommentarer:

Weekend Video sa...

Botemedlet mot Andy Garcia stavas: Things To Do In Denver Then You´re Dead annars ;D

Weekend Video sa...

Är inte din jäkla feber över snart? ;D

Jonte sa...

Hittade din blogg helt random och gillar den skarpt! Men varför skriver du så sällan? Tog mig bara 2-3 kvällar o beta av hela bloggen!

Jocke Andersson sa...

Jonte: Tack så mycket! Tyvärr så blir det mest bara att jag ser på film i helgerna... men jag försöker. :)