måndag 26 januari 2009

Veckans Ilandsproblem

Jag har ett litet problem.

Jag har en tendens att välja filmer efter hur udda eller skruvad den är då jag kan tycka att det skulle passa betydligt bättre för den här bloggen. Detta kan innebära att jag väljer något inte speciellt bra men kultigt (som t ex School Killer) istället för t ex Sam Peckinpahs Wild Bunch som jag velat se om hur länge som helst eller Gudfaderntrilogin. Snacka om ilandsproblem.

Som exempel så tillbringade jag någon timme den senaste helgen tittandes på en katastrofalt usel turkisk thriller som var så skabbig att jag var tvungen att ge upp. Bredvid mig låg flera intressanta filmer som jag velat se länge som t ex Richard Burtonfilmen The Medusa Touch, flera stycken av Roger Cormans Poefilmatiseringar eller min fortfarande inplastade Mario Bava box. Nåväl, en recension av den turkiska filmen kommer för eller senare, jag är bara rädd att jag kommer att behöva alkohol för att ta mig igenom den.

6 kommentarer:

Repoman sa...

Och när fan blev du rädd för att använda alkohol? =)

Jocke Andersson sa...

Nä, det är bara när jag ska umgås med dig som jag behöver sprit!

Fred Anderson sa...

Visst är det ett ilandsproblem! Jag blir stressad ibland när jag ser en film och är medveten om att jag inte kan skriva om den på bloggen eftersom den inte passar in :)

Andreas sa...

Dags att starta en alternativ filmblogg till alternativfilmbloggen?

Jocke Andersson sa...

Men skriva om mainstreamfilm är ju inte det minsta roligt. :)

Fred Anderson sa...

Problem att skriva om Face/Off - som jag älskar - är att miljarder andra ställen på internet redan skrivit om den. Så därför väljar jag Alien from the deep.

Även om jag gillar mainstream, så känns det oftast som allt redan är sagt om de filmerna.

Sedan finns det filmer som är så mainstream att de slutar vara mainstream, t ex PM Entertainment Group, Nu Image osv osv :)